Obecnie na rynku mamy dostępne nieprzebrane ilości sposobów na wspomaganie edukacji muzycznej u Dzieci. Co warto wybrać, gdy nasze Dziecko marzy o grze na instrumencie? Które sposoby są wartościowe, a które nie?
Nauka może być przyjemna!
Wiele osób pamięta edukacje muzyczną jaki mało przyjemny proces, pełen trudnych pojęć, naukę gam, które nie brzmiały jak muzyka, a nudne ćwiczenia. Co zatem warto poznawać?
- Utwory znanych muzyków – z próbą zrozumienia jakie koncepcje teoretyczne wykorzystano w utworze .
- Zagadnienia teoretyczne – ale z dużym naciskiem na wykorzystanie w praktyce i praktyczne przykłady.
- Poprawną technikę gry, z uwzględnieniem pozycji przy instrumencie i wygody gry
- Granie z podkładami muzycznymi, zbliżone do gry z prawdziwym zespołem.
Zajęcia z instruktorem
Zdecydowanie pierwszy wybór, gdy chcemy rozpocząć naukę gry na instrumencie przez nasze Dziecko. Ofert na rynku jest wiele, a zajęcia często odbywają się w szkole. Zwróćmy jednak uwagę czy instruktor dysponuje odpowiednimi materiałami i podejściem do dzieci. Jeżeli zajęcia staną się kolejnym trudnym obowiązkiem dla Dziecka, to rezultaty mogą nie być zadowalające.
Książki i materiały edukacyjne
Książki do prawdziwe skarby dla Dzieci. W księgarniach znajdziemy oprócz pozycji polskich wydawnictw, książki dla dzieci po angielsku. Książki często zawierają elementy interaktywne, np. dźwiękowe, dlatego sprawdzą się jako materiały pomocnicze w procesie uczenia gry na instrumencie.
Nauka online
Fajnym sposobem na początek nauki są filmy na youtube. Próbując opanować treści pokazane na filmikach możemy w praktyce przekonać się jak wygląda nauka gry i czy warto poświęcić czas temu hobby. Polegając jednak jedynie na zasobach video, narażamy Dziecko na sytuację że nie wiadomo jakie zagadnienie opanować w następnej kolejności, żeby z jednej strony było wyzwaniem, a z drugiej nie było poza zasięgiem na obecnym etapie gry. Pewnym rozwiązaniem jest skorzystanie z kursów online gdzie nauka jest podzielona na etapy, a kolejne zagadnienia są powiązane w logiczną całość. Nie rozwiązują jednak kolejnego ważnego problemu – braku informacji zwrotnej o postępach, co należy poprawić i nad czym szczególnie pracować.